Došli smo do prve informacije za koju možemo reći da nam nešto ozbiljno govori. Nakon nekoliko sastanaka udruge unutar HGK i rasprava gdje je sudjelovalo mnoštvo ljudi iz informatičke struke, mnogi od nas su imali svoje ideje i svoju viziju fiskalizacije, prezentacije koje su bile prikazane, iskustva iz zemalja u okolici gdje postoji fiskalizacija i želja svih ozbiljnih proizvođača POS opreme i programa većim djelom se mogu iščitati iz prijedloga zakona o Fiskalizaciji.
Probat ću ukratko opisati glavne značajke ovog prijedloga.
Fiskalizacija koja ne zahtjeva kupovinu posebnih uređaja je definitivno dobrodošla stvar i za svaku pohvalu je jer bi malo naših poduzeća i obrta uspijelo isfinancirati skupe uređaje, a i upitno bi bilo sve to uvesti i instalirati, također mnogo bi novaca opet otišlo u zemlje gdje se ti uređaji proizvode (uglavnom Kina). Jedina zamjerka ovom prijedlogu zakona s moje strane su rokovi koji su prekratki, no svakako je bitno ovo što prije implementirati.
Što treba poreznom obvezniku:
POS uređaj koji može komunicirati putem interneta i koji može raditi sa kriptografskim ključevima.
Certifikat (1 za poreznog obveznika bez obzira na broj kasa) koji će prema najavama koštati 60kn godišnje, a kupovat će se odjednom za 5 godina dakle ukupno 300kn
Ozbiljan program koji će mu osigurati da se sve potrebno implementira te da je prodavač ili proizvođač opreme i programa netko tko će omogućiti stalnu podršku.
Osigurati uvezenu knjigu računa u slučaju prestanka rada uređaja
Svakako ne previše, naravno ako nemate zastarjelu opremu koju ćete morati zamjeniti sa opremom koja može sve zahtjeve ispuniti.
Predviđeni rokovi su kratki i svakako savjetujem da odmah reagirate u smislu informiranja i nabavu opreme ukoliko je nemate, budući da će po svemu sudeći biti poprilična navala na uređaje te se može desiti da na vrijeme ne možete implementirati sustav. Dakle ukoliko mjenjate opremu učinite to u naredna 2-3 mjeseca kako bi bili sigurni da ćete dobiti uređaje i kako bi naučili raditi na novom programu (ukoliko ga nemate).
Kako će raditi:
Prilikom svakog izdavanja računa ili storno računa vaša kasa će potpisati transakciju sa Vašim ključem te tu tranaksiju proslijediti u poreznu upravu koja će jednostavnom provjerom validirati vašu transakciju te Vašoj kasi poslati JIR broj koji će se na Vašem računu ispisati .
Račun koji nema JIR nije ispravan.
Slanje dnevnih izvješća radi dodatne kontrole.
Svaki račun će kupci moći preko SMS-a ili WEB servisa provjeriti u poreznoj upravi.
Ukoliko nemate internet vezu sa poreznom upravom izdajete ručne računa(knjiga računa) no čim se internet veza obnovi morate ukucati u kasu i zatražiti JIR za navedeni račun te ćete taj broj prepisati i u knjigu računa. Knjigu računa ovjerava porezna uprava prije korištenja.
Na računu će morati biti obavezno: OIB, Naziv, Datum i vrijeme, Redni broj računa, Stavka kupnje, Način plaćanja ,Obračun poreza, Oznaka operatera(osoba), Zaštitni kod izdavatelja računa, Potvrda porezne uprave o online primitku transakcije JIR ili offline modu posebna poruka-upozorenje.
Računi moraju imati neprekinuti niz u toku cijele poslovne godine, naravno bez rupa.
Jedan porezni obveznik ne smije imati iste brojeve računa, dakle ako imate više kasa svaka kasa će imati svoj "niz" neprekinutih brojeva.
Zastoji u slučaju kvara kase ili veze sa internetom mogu biti do najviše 2 dana, dakle vrlo je bitno s kim radite i tko Vam može osigurati dobru podršku.
Svakako možemo biti zadovoljni smjerom koji idemo i nadam se da će se i nadalje pratiti navedeni smjer.
Što sada činiti?
Ništa dok se zakon ne donese osim ako nemate zastarjele uređaje i programe, u tom slučaju HITNO pristupiti nabavki opreme i obuci za rad na programu.
Imate li još pitanja? Slobodno nas kontaktirajte putem
kontaktnog obrazca ili telefona na
01 / 3340 - 290 od ponedjeljka do petka od 08:00
- 16:00 sati.
Prilozi ovog članka:
Prijedlog zakona o fiskalizaciji u prometu
gotovinom Vlade Republike Hrvatske (pdf format)
Fiskalizacija - IT - prezentacija porezne uprave
RH (pdf format)